torsdag 29 juli 2010

Hemma igen



Vi har varit mycket i stuga, så lite härligt var det att komma HEM! Det skulle regna idag. En bra dag att koka saft på, tänkte jag. Efter frukost gick vi ut och plockade rödavinbär. Så stora vinbär har vi aldrig haft förut. Jag hade hämtat rabarber hemma hos mamma och pappa igår på hemvägen. För något år sen kokade jag rödavinbärssaft, trodde jag, men det blev gele. Därför känns det bra att ha rabarber i rödavinbärssaften, så det blir saft :) Jag fick springa runt och leta glasflaskor i huset, Tobias hämtade till och med den stora gröna flaskan på vinden. Alla glasflaskor tog slut. I morgon har jag tänkt koka svartvinbärssaft, då får jag hälla saften på burkar eller sportflaskor. Jag kokade lite rabarberchutney , så jättegott till grillat!



Idag har det inte varit en mollydag, MEN, när jag åkte till byn såg jag ut såhär. Jag var ju tvungen att kolla vad Harrys hade, funderar på väskan (likadan som Mira köpte). Den finns kvar i bägge färgerna, viken färg ska jag ta??


Idag hade jag på mig:

#916 Blue eyed tunic
#664 Fingerless gloves blue
#674 Bucklet belt brown
#175 Lotta lotta coat powder
trekvarts jeans Marc Lauge, köpta på Wilma








Mitt bälte som jag köpte när Freeport öppnade, gillar det!
Längtar till söndag, då åker hela familjen till Landskrona!!

4 kommentarer:

  1. Svartvinbärssaft låter gott, vi hade många buskar i vårt förra hus men här har vi ännu inte satt några. Funderar att köpa vinbärsbuskar på stam så det blir lättare att klippa runt dem.

    Läckert bälte, äger inget - ännu!!

    Maken hoppas långklänningen inte blir såld, han tycker den är finast. Ja vi får väl se jag velar ännu faktiskt...kanske får båda stanna?

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med hemkokt! Så länge sedan jag ägnade mig åt sådant men blev sugen på det nu. Undrar bara var jag skulle kunna tjuvplocka vinbär... hmmm...
    Ha en bra kväll snygging. Kram!

    SvaraRadera
  3. Lika fin som alltid! Visst är det härligt att komma hem. Gott med hemma gjord saft, sylt o s v.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad duktig du är! Hmm fast du ger mig dåligt samvete..borde ju göra likadant. Buskarna har väldigt mycket bär i år. Fast en 2,5 åring o jag mumsar glatt i oss på dagarna direkt från buskarna! Det är också gott..
    Fin är du! Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina