tisdag 27 juli 2010

Freeport fynd!





Denna kjolen köpte jag igår på Freeport. Det stod 409 i den men det fanns inga tags. Frågade tjejen i kassan om de visste något om den. Jag hade aldrig sett den tidigare, så först trodde jag den kom från någon provkollektion. Madde kom och hjälpte mig, hon slog in 409 i deras dator och fram kom all fakta jag ville ha. Kjolen heter Dynasty skirt, lite beige och kommer från The art of sense.










Jag har googlat på kjolen men fick inte fram någonting. Är det någon som kan ha en produktbild på den??







Kjolen är en omlott kjol, med råa kanter, all lösa trådar klippte jag bort. Tyget har en vacker struktur och i midjan finns en vacker spets.







Oj oj vad djärv jag är som vågar visa min runda mage, titta inte på den utan på den fina spetsen.








Jag har letat efter Smallville Bloommers i chalk. Igår hittade jag dessa, tagsen var med men det stod inte vad de hette.

Nu har jag granskat lappen, de kommer från Amore spare integritas. På lappen som är så blekt att man knappt se vad det står, men bakom prislappen står det colore pearl nr #666, det någon som vet vad de heter? Har du en produktblid blir jag jätteglad.








Ha det gott kära vänner!!

12 kommentarer:

  1. Såå fin den kjolen var!! En sådan skulle jag vääldigt gärna vilja ha..du skall inte dit igen? Agera ombud åt mig..vad kostade skönheten?? Himmel vad söt den är..
    Fina Bloomers-variant fick du också tag i, kul med fynd!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Wow vilka fynd du gjort - bloomerserna skulle jag nästan kunna köra till dig och stjäla med mig för låns när vi åker utomlands.. fanns där fler?

    KRAM (ps fick du mitt mail?)

    SvaraRadera
  3. Annelie: Det räckte med en femhundring! Det fanns bara en till + en liknande från Lining Tenfold. (Sen fanns det gula oxå, men gult är jag inte intresserad av)

    Bina: Du har fått svar av mig! Jag köpte de sista 3orna och 4orna var helt slut.

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Tack för svar! Jaha, då lär den vara borta ganska snart med ett sådant pris..vad synd.
    Kram

    SvaraRadera
  5. vilka fina fynd !Kul med en Molly som inte alla har, ursöt liten kjol!

    Å bloomers är alltid användbart!
    KRAm

    SvaraRadera
  6. Åh... får nog bli en tur till freeport snart... Verkar som om man kan fynda äldre gobitar . *avvis på dina bloomers* ;-) Å FOL:en är en riktig höjdare ! Kanonfin ! Ska slå till någongång på en sån, men andrahandsvärdet är ju tokhögt på just dessa...Men det är kanske värt det ?

    SvaraRadera
  7. Kjolen har jag aldrig sett, jättesöt! Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd! Kul med sånt man inte sett förut!!!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Wow, vilka fina köp! Jag "måste" nog ta mig till Freeport jag med...Har inte varit där ännu , sedan Om flyttade dit... Såg du några 327:or eller 329:or?

    SvaraRadera
  10. Vad fina fynd du gör, bloomersarna var verkligen fina. Färgen är superläcker!! Vet inget om kjolen alls men som en karamell.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  11. Åh vilken fin kjol du hittade. Skoj med en sådan raritet. Ja, bloomers var superfina de med. När man ser alla fynd i alla bloggar blir man mer och mer sugen på att ta en trip dit.

    Jag klickade hem ett par lila bloomers på Tradera häromdagen.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Underbart söt kjol och jag känner igen den för jag har kavajen som kom tillsammans med den. Exakt samma tyg och samma spets på insidan av kavajen. Vet att jag visat den i bloggen tidigare men hittade inte igen inlägget nu.

    OM OM OM du har vägarna förbi Freeport igen eller hör någon annan som ska dit vill jag gärna också ha en sån kjol. Den skulle passa så underbart fint till min kavaj.

    KRAM

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina