söndag 30 december 2012

Mina bästa köp/fynd 2012

Hade inte tänkt göra någon lista men fick inspiration av er andra! Jag kan inte rangordna mina köp men, högst upp ligger Cascais scarf. Åhhhh vad glad jag är för den!! Sen den kom till mig har jag haft den jättemycket och jag har fått så mycket beröm för den.
 
 
Jag har köpt många Odd Molly väskor främst i Gällstad, Smyrna purse fyndade jag där. Belle etoile efterlyste jag på bloggen och fick napp, vilken lycka!
 
 
På Freeport hängde Puppa silk Patchwork wrap, jag trodde det inte var sant! Speciellt dyr var den heller!
 
 
Wilma mankiller i magnolia fyndade jag oxå på Freeport. Trodd inte att jag skulle hitta den där, men vad fel jag hade!
 
 
Mina Maria tallcheif hittades på Freeport, jag älskar verkligen dessa långa koftor!
 
 
Köpte flera plagg i Tadaa serien, denna Tadaa long dress i vintage white skulle man kunna gifta sig i! 
 
Hur glad var jag inte när jag hittade Forsome tank i silky white på rea i Falkenberg.Trodde inte att en 3a skulle funka, men det var inga problem.
 
Fynda på provkollektion är jag bra på! Drömmen om Wild child dress blev sann! De är lite små och jag ska ner,  så de sitter bättre på mig.
 
Finingen Mrs Melton jacket hängde på Freeport och dem måste med hem till mig!
 
 
Jag måste ta med Broken coat i almost black, hur varm o go är inte den!
 
Dessa jeansen har jag bott i sen jag köpte dom, så dom måste mä! Märket är Sub Culture och det är en läderfjäril på bakfickan! Man skulle kunna tro att de är baggy, men de sitter slim på mig!
 
En enda Mollys har jag köpt på ord. pris i år, allt annat har köpts på rea, Freeport, Gällstad, eller Tradera. Det är kul att leta efter godingar och jag vill hellre ha gamla Mollysar än jaga det nya. Jag har en önskemapp, där det ligger gamla Mollysar som jag gillar, så jakten går vidare 2013.
Nästan ingen visste om att det såldes Odd Molly i Gällstad, innan jag skrev och visade bilder. Snart gick det bra att maila sin beställning/förfrågan och de skickade!
Minns Stockholmsresan till Odd Mollys huvudkontor, med Bina, vilken underbar dag!!
Odd Molly modevisningen och föreläsningen med Per Holknekt som jag och Pernilla var på, häftigt!
 
 
Så många fina människor jag lärt känna genom bloggen, ni är guld värda!
 
 
 

15 kommentarer:

  1. Grattis till dina fina lista och lika fina fynd, underbart roligt att se och tänk om man kunde komma på garderobskik.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  2. FINA bilder på dina favoriter...
    TACK för att jag fått lära känna dig genom bloggen....drömmen är ju att få träffa dig irl *he he*=))
    Gott Nytt År vännen<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina vännen! Hoppas vi snart träffas på riktigt!!
      Kram

      Radera
  3. Vilken jättefin lista. Mååååånga härliga godingar du hittat under året :)

    Önskar dig ett gott nytt år också :)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  4. Läste precis din kommentar hos mig - Å vad roligt! Det är det sorts firande jag gillar bäst - tillsammans med vänner :)
    Gott Nytt till dig själv!
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Grattis till så många fynd!!!
    Det är ju så kul att fynda. Jag gillar med de bäst :-)
    Kramar och Gott nytt år till dig!

    SvaraRadera
  6. Du är min OM - inspiration!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK finaste Anna!
      Gott Nytt År och massor av kramar!!

      Radera
  7. Ojjojj vilken fin lista, kul att få se..
    Gott nytt år till dig och familjen!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken lista! ;-)
    Skulle du tröttna på smyrnan så.....
    Det fanns ju inga fjärilar på den som gick i produktion, suck!

    Gott nytt år!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provväskan är helt klart finare än den som kom, glad att jag fyndade den!
      Kram

      Radera
    2. Det finns fler spekulanter på den;-))

      Radera
  9. Fina tilbageblik og nogle smukke styles :-)
    Rigtig godt nytår Christina og må du få en fantastisk aften :-))
    Kram Tina

    SvaraRadera
  10. Gott nytt år, vännen!
    Många fina fynd där!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åhhh vad mycket fint! OMmodevisningen och träffen med Per var verkligen kul! Kramar

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina