tisdag 25 december 2012

Igår var det julafton!

 
Fina snölyktor som kusinen E hade gjort stod på trappan igårkväll utanför mina föräldrars hus. Vi var efterlängtade när vi kom av flickkusinerna! De har så roligt ihop trots ålderskillnaden, mina är 14år och 11år, kusinerna är 6år, 3.5år och 1.5år. Storkusinen var ledsen när vi skulle åka hem, men vi tröstade henne med att vi ses om  en vecka igen!! Tyvärr träffas vi inte så ofta då vi bor långt ifrån varandra :( 
 
Galet fin arvegodsskål i silver, kommer från min pappas morfar och mormor tror jag de sa. Mamma hade lämnat in den för plantering, det gick i grönt och vitt, plättar i luften, julrosor och hyacinter, den var SÅ fin!! 
 
 
 Vi tjejer hjälptes åt att ta fram och laga till julplockmaten. I år fanns det mer än vad än vad vi brukar ha på julbordet. Jag hade beställt lax av mamma, hon hade nog svårt att välja i fiskbutiken, för hon hade 3 olika laxar och en annan fisk oxå, gott gott!
 
Idag sov vi länge och har mysdag!
 
Imorgon är det rea i Odd Mollybutiken på Freeport, ska du åka dit?
 

4 kommentarer:

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina