fredag 20 januari 2012

Lite om garnet....

..som vi köpte häromdagen. Catarina undrade vad garnet heter, så jag smet in i butiken och kollade upp det. Loopy var det, men det fanns flera varianter, med andra namn. Nu hade kommit in en jättefin i rosa/vit/magnolia färg med nr 002. Min sjal stickas med garn nr 006 som är på sista bilden. Sen fanns det många enfärgade garn, men jag har fastnat för de flerfärgade. Man använder sig av stickor nr 6, 7 eller 8a. Detta ska tydligen vara lätt att sticka. Ett nystan kostade 109:- i butiken. Man kan välja om man vill ha 2 sjalar av ett nystan eller en lång. Själv har jag beställt en lång, så kan man sno den runt halsen och sen knyta. Såklart visar jag min när den är klar.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina