onsdag 21 december 2011

My kind of tomtenissa! Passing it on!


Så här såg jag ut när jag och Gabriel åkte iväg för att vara med på Tobias skolavslutning i kyrkan.I kyrkan var det var en tjej som sjöng "In the ghetto" så jättefint. Jag fick jag tårar i ögonen när en tjej och en kille spelade "Ser du stjärnan i det blå" på klarinett och bas, så vackert. Nu har jag fått lite julstämmning i min kropp.

♥♥♥♥♥
Nu är det min tur att vara tomtenissa. Jag hade turen att vinna en bok, hos Odd Me. Julklappen jag vill ge bort är en kortlek, doftpinuppa och en provförpackning  med bodylotion allt från Odd Molly. Svara i kommentarsfältet och berätta  något gott som du inte vill vara utan på julbordet. Bara för att jag vill ha bra tips på vad jag inte tänkt på, smart eller hur ;-) 23 december är sista dagen att vara med i utlottningen. Tanken är att jag lägger ut vinnaren på julafton! Om nu någon vill vara med ;-)


En dag kvar att jobba, sen jullov!!!

13 kommentarer:

  1. Härligt med fin musik!!!
    Grynkorv får absolut inte saknas på mitt julbord, så klart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Christina, klart vi vill vara med !!

    Svårt att välja men jag säger nog laxen.Försöker tänka lite nyttigt och gott! Då finns det ingen som slår laxen!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hmmm.... Sitter här och funderar på hur det mesta på julbordet smakar... Min största favorit måste vara Janssons frestelse! :-)

    Julhälsningar från en smygläsare i södraste Skåne!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Det jag förutom det vanligaste inte vill vara utan är långkålen!!!!!!

    http://receptfavoriter.se/recept/langkal-groenkal.html

    God Jul & Gott Nytt År till dig och din familj!

    Kram
    Mia
    "Mabimao"

    SvaraRadera
  5. Hej!
    För mig är detta paradrättrn på julbordet näst efter skinskan: En sallad bestående av fint skuren rödkål, åpplen, valnötter och russin - häll över en dressing på vispgrädde, några droppar citron och fransk senap och en nypa salt. mmmm!

    God Jul till dig!
    Ulla

    SvaraRadera
  6. kastar mig in i utlottningen! Jag är svag för varmröktlax men det som alltit skrapas slut på hos oss (för i övrigt är det gott om rester) är revbenspjäll och brysselkål! julkram!

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Brysselkål, hemost och mitt eget bakade knäckebröd.

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  8. Hej,
    Det jag inte vill vara utan på julbordet är nog en smörgås med julskinka och senap! Smaskens! Men det finns annat också... Janssons frestelse är en stor favorit, likaså den rökta laxen, men det kan man ju äta annars också, inte bara på julen.
    God Jul! önskar Elisabeth

    SvaraRadera
  9. God jul !!
    Ja vill ha Rimmad kyckling med brynt pepparrotsmör
    som kommer från Eriksberggård .Det är gott på Jul bordet tycker jag .Och det är bästa kompisen från högstadiet Karin Börjesson (före detta Eriksson).

    SvaraRadera
  10. Kaaaarin!! Hej på dig vännen! Bästa kompisen på högstadiet var du, så mycket kul vi gjorde. Tänker på våra fester, filmkvällar, minns speciellt Terror på Elm street och våra moppar ;-) Det var tider det. Kul att du hittade mig på Facebook. Nu kan du även läsa här vad som händer hos mig!
    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Hej Christina!
    Klart jag vill vara med!!! Godast på julbordet är pappas julköttbullar med mycket kryddpeppar och sälta från sardeller, mums!!!
    Vilken fin blogg du har, tittar in varje dag!
    Kram Maria
    Miramaxi1@hotmail.se

    SvaraRadera
  12. Jag vill såklart vara med

    POTATISMOS (både för barnen och för mammans skull)

    GOD JUL!
    KRAAAAAAM <3

    SvaraRadera
  13. Jag vill också vara med. har varit med hos några andra men inte lyckats vinna och hoppas nu på tur. Jag hade en egen utlottning men inga tävlande så jag skickade ett paket till en väninna som inte har haft det lätt i livet!
    Jag vill inte vara utan vare sig lax, Jansson eller grönkål kokt med mycket grädde. Mums! Önskar dig en riktigt god jul! Bamsekramar Pernilla

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina