söndag 9 mars 2014

Vårblommor hemma hos mig!

I det fina vårvädret fick jag en längtan till att plantera vårblommor. Med en papperpåsen i min hand stoppade jag i den ljuvliga små blommor, hade ingen riktig plan, gillar bara inte när det blir för glest i krukan. Bellis/tusensköna och vit pärlhyacint (knopparna syns inte, men finns)  blev det i 1a zinkbyttan!

Plättar i luften, lila tulpanlökar, vit pärlhyacint och lila mini penseér. ställde i planteringen i en gammal potatiskorg! Hoppas det ska skydda blommorna lite, någon annan (läs rådjur) kan ju tycka att jag ställer ut väldigt god mat!! Jag har varit ute och tittat, de klarade första natten :)
 
 

Här på Smultronstället var jag och köpte mina blommor!

Här är det meningen att det snart ska blomma minipåskliljor!
 
Har du planterat något ute?

1 kommentar:

  1. Åh, vad fint du gjort! Blir också sugen på att plantera ut lite blommor :)

    Kram Anna

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina