torsdag 18 juli 2013

Sommar sommar sol havet och vinden....

Gick en lång morgonpromenad på väg, strand och ko-stigar i morse, så himla skönt!! 
Jag har skaffat ny telefon iPhone 5 och håller på att lära mig den. Bloggar med den för första gången. Den ändrar ibland vad jag skriver, ko-stigar i ett ord blev konstigare, inte vad jag är van vid. 
Bilderna är från längst ute på Södra Näs!
Är i föräldrarnas stuga, tog några bilder på fina blommor och tistlar. Jag ska få båda sorterna, bolltistel och den andra stora tisteln som är 2-årig sort. Pelargonian har övervintrat hos mamma. Den stormtrivs och blommar nu med över 50 blomstänglar!! 
Har legat i sol-stolen och haft det gott! Bada gjorde jag inte, men jag gick länge i havet och njöt!

4 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Som en skön svensk sommar! Fina blommor o bilder. Jo, det nya som kommer gör gärna så, ändrar o har sig. Använder mest min mini iPad, när jag kommenterar upptäcker jag ofta för sent den har ändrat. Du vänjer dig, även om det är störande i början. Ha en skön o mysig fredag o helg!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej, ser ljuvligt ut:) Undrar om du kan skriva vilken strl har du på din crochet grandma jacket... Är sugen på den men undrar om den är stor i strl eller normal? Hade en gång den"vanliga" grandma i strl 2 men den var stor:( Brukar annars han koftor antingen 1 eller 2. Birket jacket ha i 2, tycker den är liten... Svårt, blir glad om du svarar. Kram, Magdaena

    SvaraRadera
  3. Hej Magdalena! Jag har 3a på min Crochet Grandma. Jag upplever den som kortare än den gamla Grandma. Ärmarna får jag vika upp- Tycker man kan gå ner en storlek på denna om man inte behöver längden.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Christna,tack för svaret. Då lägger en beställning :) kram, Magdalena

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina