lördag 6 oktober 2012

Hittade några Missoni!

 
Jo, häromdagen när jag var på Lindex hängde det 3 Missoniplagg och jag tog dem och begick till provrummet. Ni kanske minns att Lindex i min by sålde bara Missoni en enda dag sen skickades alla Missoniplagg till Nordstan i Gbg. Därför blev jag lite glad för returerna hängde där. Första dagen   provade jag just denna klänning i storlek L och den satt inte bra, den var förlång och satt löst upp vid axelpartiet. Nu provar jag XS och det känns mycket bättre. Tjejen i butiken fick precis en retur i M i en annan färgställning. Provar men den påminner mycket om L i passformen. Tänk er en kofta över så magen inte syns (och den ska bli mindre)!! För denna fick komma med hem!


Omlottklänningen som var slut när jag var i butiken första dagen. Den är st M å denna och känns förlång, den går en bra bit neranför knäna. Jag försöker knyta om omlotten men det hjälper inte, böjer jag mig lite riskerar dom har hoppa ut, fniss!! Så den funkade inte på mig. En L hade bara blivit ännu längre. 

Stickad klänning, denna provade jag i min normala L när den kom och den var som en säck på mig. men här provar jag S och då är känslan helt annorlunda. Jag köpte den brun/lila(beiga stickade klänningen. Den sista bilden är när jag provar en annan färgställning i Borås, S på den med.

 
Kan konstatera att plaggen jag provar denna gången från Missoni är stora i storleken. Jag har ju L på mina linnen jag köpte! Nu köpte jag XS och S, märkligt!!
 
Nu när ni läser detta är jag nere i Varberg!! Bra att kunna göra tidsinställda inlägg!

5 kommentarer:

  1. Ja de är superstora i storlek,klänningarna.
    Översta jättefin på dig.
    De nedersta oxå fina....den i vinrött har jag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Köpte också den stickade tröjan/klänningen i första färgställningen.
    Det finns ganska mycket kvar i Kristianstad om det är någon som letar.

    SvaraRadera
  3. Jättefin i båda färgerna , så smal du blivit kan man få några lyckosamma tips?
    Kram Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har äntligen hittat något som funkar, äter en laktosfri lchf kost.
      Vad roligt att det börjar synas :) :)

      Kram

      Radera
  4. Kul att du hittade lite mer att prova. Märkligt att de bara hade plaggen en dag!!! verkar så otroligt olika hur tillgången varit på olika håll i landet. Här var Lindexbutikerna fullkomligt proppade med Missoniplagg och de verkar knappt ha sålt ett enda plagg, medan på andra håll tog de slut direkt!!!!
    Kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina