måndag 2 april 2012

Påsken är räddad!

Efter ha stängt på jobbet åkte jag de  två och en halv milen ner till mina föräldrar. Få lite dåligt samvete för det är inte ofta jag är hos dem, särskilt när det bara tar 20 min att åka det. De är här desto oftare. Fick kvällsmat, omelett med stuvad sparris och köttbullar, så gott med mamma mat.

Jag köper nästan aldrig ägg i affären. Mamma och pappa förser oss med stora goda ägg som de köper på en bondgård. Just dom på bilden är några söta jättesmå ägg. Nu är påsken räddad för jag har hämtat 60 ägg. Tack, mamma och pappa!

Berättade för mamma att jag vill att hon skulle lära mig att sticka denna sommaren när vi är i stugan. Jag vill lära mig göra raggsockar, torgvantar och såna där mormorsrutor som är jättelätta enligt mamma. Mamma är en jäkel på att både sticka och virka och nu vill jag lära mig. Tror nog hon tyckter det ska bli lite kul. Jag kan sticka avig och räta, men att få till något, si det går inte. Vi får väl se om jag kan visa upp något här på bloggen.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina