lördag 15 juni 2013

Tokfyndat en Mollys på torget i Varberg!

Denna helgen är jag och grabbarna i stugan i Läjet, N är i Polen.Jag åkte in till stan  i Varberg för att kika i butiker. Provad Mollysar på Wonder, visar senare. Nu vill jag ha rea om jag ska handla och det var det inte.
När jag går genom torget, sneglar jag på en Odd Mollyklänning som en kvinna håller upp, hör att hon undrar vilken storlek den är. Medium svarar tjejen som säljer sin mammas klänning. Men vad är det jag ser? Fina "barfotaklänningen" på et loppisbord!!! Ta du den säjer kvinnan, du gillar den mer än mig, säger hon till mig. Håller upp kläningen, synar den i sömmen i sidan. Storleken verkar bra, jag tror det är en 3a för det sa tjejen. Jag betalar, nästan inga Mollypengar alls!!!!! Vilket fynd!! Provar klänningen i ett provrum i en butik, den passade, ville inte ta av den, när jag fått den på :) Hemma ser att det finns några fläckar på den, men inget som syns på det tyget. 2 Molly mynt var borta, ska maila tii Odd Molly, de har nog som de kan skicka. Knappen var borta i ryggen, men jag hittade en blå garnknapp i lilla påsen, som hängde fram nere i spetsen! Vilken lyckodag!! Jag ska ha Dudette dress på midsommar, ler!

5 kommentarer:

  1. Grattis till fina fyndet.
    Jag är lycklig ägare till den i bägge färgerna.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Vad kul att fynda så!
    Jag har den med :-)

    SvaraRadera
  3. Ååå så roligt att du fick fynda en sådan fin Molly när du som allra minst anade det. :-)

    Kram Vikkan

    SvaraRadera
  4. Dreglar:) så jättefin, den ser man inte ofta till salu, än en gg jättegrattis till ditt fynd!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina