onsdag 27 juli 2011

Vackert väder på södra Öland!

Vilket fint väder det var igår, bästa på ön hittills. Vi åkte neråt. Jag stannade bilen vi de söta stugorna som heter Hahns stugor. De ligger alldeles nära fyren Långe Jan. Det var bara så fint där!! Det fanns både kossor och får som betade där. Vem var det som fick skit på sandalerna tro?? ;-) Ja, ja jag blev helt till mig när det är så vackert, glömde titta var jag satte mina fötter.



Där borta skymtar Långe Jan

och nu är vi riktigt riktigt nära!

Det var jättevarmt och när vi såg skylten badplats svängde vi ner. Där fanns en liten sandstrand och det var nästan inga som hade hittat dit! Vilken liten pärla! Det var kallt i vattnet, nästan så fötterna domna av. På termometern som hängde längst ut på bryggan stod det 13 grader, 13 grader hur kan det vara SÅ kallt i slutet av juli? För det var det, de andra bada, men INTE jag.

Det var fullt med gula blommor, det var så fint där vi parkerade vid stranden.

Vi besökte Eketorps borg oxå, men jag var lite trött på att fota ;-)



4 kommentarer:

  1. Åhh vad fint...ser att du har det bra !!
    Kika in hos mig sen, du har vunnit något !!
    Kraam Anette

    SvaraRadera
  2. *Ler* ska kika in och kolla hos dig!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Det är alltid kul när man hittar lite mindre stränder, så vackert! Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiskt vackra bilder!! Kram Linsan

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina