söndag 8 augusti 2010

4 nya Mollysar på Skåneveckan

#325 Runaway dress, rose.





Vad gott det är att vara hemma. Det är ju jättekul att åka iväg, men vad man uppskattar att komma hem till sitt hus. Jag har typ bott i väskan hela veckan, kunde bara hänga upp på galgar. Saknade hyllor att lägga kläder och saker på. Tvättmaskinen är på, får torka tvätten inne. Det fullkomligt ös regnar här. Känns okej att det regnar sista dagen på semestern, det känns ju inte så svårt att börja jobba då.

#330 Mr rogers beach dress, rouge.


Först var jag lite besviken på reautbudet av mollysar. Men det har gått över. Fyra nya mollyplagg fick följa med hem från Skåne. Är det rea så är det!! Så roligt att packa upp dem. Biketten hänger på hallräcket för jag vill kunna se den.

#585 Emb bikette demin jacket, mid blue vintag.

Måste berätta vad som hände när jag skulle betala i Odd Mollybutiken i Köpenhamn igår, så flänger tjejen bort den bruna lappen, där det står vad plagget heter. Min första tanke, vad gör hon?? -Nej!!! Klämmer jag fram. Hon säger vi brukar ta bort lapparna på rean. Fram med tejpen och hon tejpar på dem igen :) Vi står där och småfnissar åt det hela. Jag var säker den första som ville ha sina lappar kvar. Samlar ni oxå på tagsen?

#283 Socking classic knee, powder.



Gabriel 9 år


Idag fyller mammas lille kille 9 år. Han önskade sig ett Nintendo DC, så när vi körde förbi Ystad härom dagen köpte vi det. Här ligger han och spelar när vi andra packar och städar stugan.
Vi ska fira honom lite idag, måste åka och köpa en tårta. Gabriel har beställt Risotto som är hans älsklingsmat, som vi ska äta ikväll.
Här kommer det enkla receptet på Gabriels risotto:
*Taccoköttfärs *Majs
*Jasminris *Ärtor
Blanda ihop allt i en skål, serveras med creme fraiche och ketchup och en god sallad.
Kram Christina♥♥



11 kommentarer:

  1. Vilka fina Mollysar! Jag sparar på alla tags!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Grattis till 9 åringen.

    KRAM

    SvaraRadera
  3. GRATTIS Gabriel!
    Jo jag sparar också alla tags :-)
    Vilka fina fynd du gjort!
    Åhléns i Stockholm har nu 30% på reapriset, så det blev ett blått linne som fick hamna i påsen.Det med rosen bakpå ryggen.....tappade manet nu.
    KRAM Halvan

    SvaraRadera
  4. tappade namnet skulle det ju vara .......

    SvaraRadera
  5. Borta bra men hemma bäst :)
    Å ja, jag sparar på tagsen, fast vet inte riktigt varför - tror det beror på att 'alla' jämt tjatar om tagsen på Tradera, fast egentligen spelar de ingen större roll.

    /Carina

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga fynd du har gjort! Grattis!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Vad kul att komma hem och packa upp fynden, fastän de varit uppe på semestern! Är lite nyfiken på vad som drog er till sydvästra delen av Skåne på semestern? Eller var det Mollybutikerna ;) ?

    Funderar själv på att ta en tur till Köpenhamn imorgon. Fanns det mycket kvar i OM-butiken på rean? Såg du till någon wigwam eller koftor?
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Grattis till fina mollyfynden och till sonen.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  9. Fröken Abbe: Man kan kanske tro att det var butikerna, men det var VEN som lockade!! Det fanns både wigwam och Lovely Knit i många färger dock inte grey, som jag kunde tänka mig. Det fanns mycket kvar! Helt klart värt ett besök, butiken var så fin och så mycket kläder det hängde och nästan inget folk i butiken.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh, då blir det definitivt en tur imorrn! Ska bara övertala Smakrådet också...
    Är det lätt att hitta till butiken? Ligger den på Ströget?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Fröken Abbe: Du går rätt långt på Ströget, när du kommer fram till Illum tar du vänster, gå två kvarter, där svänger du höger, gå två kvarter och du är framme!
    Adressen är Svaertegade 12, goggla på adressen så hittar du en karta!!
    kram

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina