torsdag 22 juli 2010

En sorglig dag


Idag har vi haft begravning för min kära mormor. Första kvällen på min semester kom mormor in på sjukhus, jag satt hos henne sent på kvällen och det var jättejobbigt. När jag vaknade på morgonen frågade jag mamma, har de ringt? Ja, hon är död. Mormor somnade in på sin 93 årsdag. På begravningen hade jag på mig Full emb smock dress butterfly chocolate och Spoiler underskirt, rose. När jag hade tagit på mig min klänningen sa min brorsdotter som är fyra år, vilken fin klänning du har :) Vad är det på? Fjärilar och blommor tyckte vi.
Hoppas ni haft en fin dag!

11 kommentarer:

  1. Håller med din brorsdotter........"vilken fin klänning du har" och en BAMSEKRAM till dig!
    Halvan

    SvaraRadera
  2. I'm so sorry about your grandmother, Christina! It's hard to lose grandparents, even though one knows logically that they have lived to a good age and died at a good time. My grandmother died exactly as and when she wanted, and I'm happy for her about that, but I still miss her terribly after all these years.

    Your niece is one smart cookie: you look lovely and the dress is beautiful!

    SvaraRadera
  3. Ja, jättefin är du:) Tråkigt med din mormor, men hon fick ju verkligen ett långt liv.(Klen tröst, jag vet) Stor kram!

    SvaraRadera
  4. =( Beklagar förlusten av din mormor! Hoppas hon hade ett härligt liv att lämna bakom sig...
    Fin du var i din smock, tycker man skall vara klädd i färg på begravning,jag hade rött och vitt på min mammas begravning, hon ville att vi alla skulle vara färgGLADA!

    ha en fin kväll
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Nämen hallå jag har ju missat att du har en blogg!!!! Tråkigt med mormor men jag kan tänka mig att hon var med dig ändå och log när hon såg hur fin du är! Kramar

    SvaraRadera
  6. Beklagar förlusten av din mormor. Alltid lika jobbigt när det är personer som står en nära. Stor kram till dig och vad fin du var.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, även om man får ett långt liv som din mormor så känns förlusten så tung! Begravingsdagar är tunga dagar, men också ett sätt att bearbeta och sätta punkt som man så väl behöver! Fin var du i din smock, en klänning som verkligen passar i alla situationer!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Du var väldigt vacker i din smockdress på begravningen! Din älskade mormor finns ju med dig ändå..o du har dina minnen.
    Hoppas du känner dig lite bättre till mods idag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. USh, sådana dagar är de man gruvar inför...tänker på dig!

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  10. Tråkigt med din mormor! Tänker på dig!
    Hon sitter säkert i himlen och ler över hur fin du var på begravningen! Stor kram!!!

    SvaraRadera

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina