söndag 24 juni 2012

Gammal mandelkvarn och macaroner


Mormors mandelkvan fick tjänstgöra när jag skulle baka macaroner. Fick spinga runt och leta efter ett ställe där jag kunde skruva fast den lilla kvarnen. Hade läst någonstans att de blev så bra att riva mandeln i mandelkvarn till macaroner.  



Ni kan se var jag glömde, den röda karamellfärgen som skulle vara i kaksmeten, suck!! Kom på det när jag klickat ut alla kakorna, gilla läget! Lite bökiga var de att baka, ingen vardagskaka precis, (kakorna var svåra att få av bakplåtspappert och ville gå sönder) men väldigt, väldigt goda, både frasiga och sega i mitten och hallonsmörkrämen som pricken över iet. Jag hällde i extra färg i smörkrämen, så inte den oxå skulle se blek ut. Receptet jag använde mig av hittar du här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥Vad trevligt att du lämnar en kommentar, det gör mig glad♥ Kram Christina